הגראי"ל: אין להזמין אורחים עם אייפון לסעודת פורים

שאלה מעניינת שעלתה על שולחנו של הגראי"ל שטיינמן מלמדת אף היא על מידת החומרה שגדולי ישראל רואים בהחזקת מכשירי סמארטפון שאינו כשר ועל מידת הסכנה הנשקפת ולו רק מהיותו בשטח בתי שלומי ישראל
איתי גדסי 6 Comment on הגראי"ל: אין להזמין אורחים עם אייפון לסעודת פורים

המערכה שמובילות קהילות חסידיות נגד סכנות הטכנולוגיה, מקבל רוח גבית מהתבטאותו חסרת התקדים של מרן ראש הישיבה • הגראי"ל התייחס גם לפטירתם השבוע של ת"ח מופלגים בתורה וצעירים בגיל, וביקש "להישמר מלשון הרע"

שאלה מעניינת שעלתה על שולחנו של הגראי"ל שטיינמן מלמדת אף היא על מידת החומרה שגדולי ישראל רואים בהחזקת מכשירי סמארטפון שאינו כשר ועל מידת הסכנה הנשקפת ולו רק מהיותו בשטח בתי שלומי ישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקהילות החרדיות בישראל מקדשים בתקופה האחרונה מלחמה חסרת פשרות בפגעי הטכנולוגיה. כנסי חיזוק, חרמות ואזהרות לצד הצגת אלטרנטיבות טכנולוגיות כשרות, הופכים את המערכה לאינטנסיבית ובעצימות גבוהה.

שאלה מעניינת שעלתה על שולחנו של הגראי"ל שטיינמן מלמדת אף היא על מידת החומרה שגדולי ישראל רואים בהחזקת מכשירי סמארטפון שאינו כשר ועל מידת הסכנה הנשקפת ולו רק מהיותו בשטח בתי שלומי ישראל.

אל בית מרן ראש הישיבה עלה יהודי ובפיו שאלה. "יש לי קרובי משפחה שאינם שומרי תורה ומצוות, וברצוני להזמין אותם לסעודת פורים. דא עקא שאלו מחזיקים בסמארטפונים, שלבטח יבואו לשימוש בעת שהותם אצלי. האם להזמינם?".

תשובתו של ראש הישיבה חדה הייתה כתער. "זוהי שאלה שהיצר הרע המציא…", ענה ללא השתהות, ופסק כי אם האורחים לא "יזרקו" את את המכשירים, אין להזמינם כלל וכלל.

הרב משה יהודה שניידר שציטט את הדברים בעלונו "פרי חיים", מספר גם על שיחתו עם ראש הישיבה בעקבות האסונות הרבים שפקדו השבוע את הציבור החרדי, בהסתלקותם של תלמידי חכמים צעירים. כשנשאל הגראי"ל במה יש להתחזק, נענה: "להישמר מלשון הרע".



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    לשיטת חרדים מסויימים ובכללם הליטאים, אחד שהולך עם סמארטפון עדיף שכבר יעזוב את הדת וצריך להחרימו בכל דרך. אם יפעלו באופן כזה כמובן שבעל הסמארטפון יעלה במעלות התורה והיראה מעלה מעלה ויהפוך לרב שטיינמן ברבות הימים…….. צריך להבין שיש ירידת הדורות ולכן שיטה זו רק גורמת להרס גדול יותר מהמצב הקיים ולכן היום יש לפעול בדרכי נועם. עובדתית, מי שמחרים בעל סמארטפון, גורם בעקיפים שיום אחד יאכל חזיר ביום כיפור!… אני שואל אתכם מה עדיף???? ב"ה שיש עדות בעולם החרדי שמבינים את זה.

    1. שרב אומר משהו זה מה שעושים
      עוד דבר הרב לא מחפש לבנות בית חולים מתחת הגשר אלא לסגור את החור של הגשר לפעמים כמה מאוכזבים ועם זה הרבה מאוד לא נופלים בכלל. ולא יהיה את הבעייה שעליה כתבת שמרחיכים אנשים וכו כי םשוט לא יגעו בזה

    2. בושה וחרפה, דבריך בבחינת "ויהיו מלעיבים במלאכי הא-להים ובוזים את דברו", קודם הרב לא מבין, ואח"כ אפשר לחלוק על דעתו.
      זוהי דרכו של עמלק, שמקרר את האמבטיה.
      ולשאלתך – שוטה שבעולם, האם חז"ל לא גזרו על המחלל שבת בפרהסיא, שיינו יין נסך כגוי? מה עם "הקירוב" שלו? התשובה היא, שכשהוא יתקרב, נקבל אותו, אבל את התורה לא נוריד אליו.

  2. 5

    שואל השואל "אלו מחזיקים בסמארטפונים, שלבטח יבואו לשימוש בעת שהותם אצלי. האם להזמינם?" אני יהודי ועונה בשאלה, מה השאלה ? לליל הסדר היית מזמין אותם בידיעה שהם יפעילו את המכשיר בליל החג ? מדוע טרחת ומדוע הטרחת לשאול שאלה כ"כ פשוטה?

  3. 4

    ואיך היה נראה בעיניך אילו הרב היה אומר לא להזמין אדם שילמד את הילדים שלך זלזול בקב"ה ובחכמי ישראל למה זה כן היית מבין? וכל מי שמחזיק אייפון יודע מרת נפשו